Hejka, jak można przeprowadzic według Was proces unowocześnienia biura? Pierwsze co mi przyszło na myśl to dobór nowoczesnych mebli biurowych np. z https://www.efekt-style.pl/meble-biurowe/shop.html . Widac, że są ciekawie zaprojektowane i myślę, że zrobiły by duże wrażenie na klientach. Co sądzicie?
Bardzo ładne. A masz już uregulowane kwestie z bhp? Bo ja sie właśnie zmagam z tematem. Muszę przeprowadzic szkolenia pracownikom. A przy okazji znalazłam świetny blog https://blog-glovex.pl/ który też wyjaśnił mi pare kwesti. Zobacz sobie bo jest sporo przydatnej wiedzy.
Fakt, że meble dużo robią. Mała zmiana w umeblowaniu, a efekt może być spektakularny. Ja zaczęłabym od wymiany biurek. Nie musi to być kosztowne, popatrz tu na przykład https://promykmeble.pl/c/biurka/. Ceny ok moim zdaniem i z pewnością coś wybierzesz.
Często prosta innowacją moze być po prostu prosty i szybki remont Ja sama się teraz nad tym zastanawiam i myślę czy nie wybrać https://rs-mal.pl/ by mi odmalowali kilka pokojów
Ja myślę że wszystko nalezy ulepszać ale przede wszystkim trzeba inwestować w pracowników i ich kompetencje. To oni głównie obsługują klientów. Ja chcę swoim teraz zasponsorować kurs ms project tutaj http://www.imperiumszkoleniowe.pl/project-podstawowy A wnętrza biura poczekają one nie sa aż takie ważne.
Do biura bardzo przydatna będzie niszczarka do papieru https://www.euro.com.pl/niszczarki.bhtml . Teraz taki jest wybór, że bez problemu można coś wybrać i to za nieduże pieniądze. Są też takie modele jak patrzyłam, które niszczą nie tylko papier, ale też zszywki, płyty CD, spinacze czy karty kredytowe. Kwestia jaką kto potrzebuje.
kasika pisze: ↑01 kwie 2019, 12:30
Bardzo ładne. A masz już uregulowane kwestie z bhp? Bo ja sie właśnie zmagam z tematem. Muszę przeprowadzic szkolenia pracownikom.
Do takich szkoleń BHP najlepiej wynająć zewnętrzną firmę, która ma doświadczenie w temacie. Wiem, że oni https://www.sdps.com.pl/ są od 12 lat na rynku i przeszkolili tysiące osób. Wiedzą więc jak zrobić to skutecznie i w zgodzie z literą prawa. Sprawdź, bo nie wiem czy wiesz, ale za brak takich szkoleń grożą kary.
kasika pisze: ↑01 kwie 2019, 12:30
Bardzo ładne. A masz już uregulowane kwestie z bhp? Bo ja sie właśnie zmagam z tematem. Muszę przeprowadzic szkolenia pracownikom. A przy okazji znalazłam świetny blog https://blog-glovex.pl/ który też wyjaśnił mi pare kwesti. Zobacz sobie bo jest sporo przydatnej wiedzy.
W temacie szkoleń i nabywania wiedzy na dane tematy to na portalu https://fabrykawiedzy.com/vademecum-dok ... zenia.html znajdziemy ciekawe lektury, które mają w sobie wiedzę z zakresu wielu przydatnych w biznesie dziedzien. Pod linkiem jest akurat vademecum dokumentacji kadrowej, bardzo przydatna sprawa .
Staram się wprowadzać jak najwięcej innowacji w swoim biurze związanych z wyposażeniem. Ostatnio jednak okazało się, że nie wystarczą komputery i specjalne oprogramowania. Niezbędne stały się również tradycyjne artykuły papiernicze takie jak kołozeszyty i różnego rodzaju notatniki. Widziałam, że na Ceneo https://www.ceneo.pl/Artykuly_papiernic ... ka_Pad.htm są dostępne ciekawe produkty w dobrych cenach. Wyglądają całkiem przyzwoicie.
A co powiecie o takiej nowosci w biurze, jak centrale telefoniczne ktore umozliwiaja zarowno tradycyjne rozmowy, jak i wideokonferencje?? Tak, sa takie - centrale po IP np z CISCO. Co wazne, wewnatrz firmy wtedy nie ponosimy w ogole kosztow rozmowy ani wideorozmowy. Jest to wiec wg mnie dosc ciekawa opcja, szczegolnie np dla korporacji?
W mojej firmie taką innowacyjną jest badanie jakości powietrza. Osobiście uważam, że jest to świetny pomysł i ogromnie się cieszę, że moja szefowa w tej kwestii nie oszczędza tylko dba o środowisko pracy, a w szczególności o jakość powietrza którym oddychamy. W dobie smogu zaczęliśmy zwracać uwagę na jakość powietrza którym oddychamy i to nie tylko w drodze do pracy, ale i w domu i w pracy.
Moze to nie do konca innowacja, ale wazna informacja - pamietajcie o tym, ze na dyskach Waszych komputerow/laptopow oraz niektorych drukarek!! sa dane - czasem sa to dane wrazliwe, tajne. Nikt by nie chcial, aby po wymianie sprzetu na nowszy - ktos sie do tych danych dostal, prawda? Dlatego wazne jest profesjonalne niszczenie danych - najlepiej jest wiec zlecic profesjonalistom.
Ja to bym chciał mieć w biurze powiesione wyróżnienie jakim jest https://europeanquality.eu/laureaci-2/laureaci-2018/ czyli Europejski Certyfikat Jakości. Spełniamy jako firma warunki więc zamierzamy sie zglosic i mam nadzieje, ze za jakis czas bedziemy mogli pochwalic sie takim certyfikatem. Bedzie to nie mały sukces
Pracę w biurze mogą nam ułatwić zajęcia takie jak te https://www.altkomakademia.pl/kategorie ... rojektami/ Zarządzanie projektami jest bardzo ważne i umiejętności w tym zakresie bardzo przyspieszają pracę oraz pozwalają uniknąć bałaganu. Każdy wie co ma robić. Jeśli macie taką możliwość, wyślijcie swoich ludzi na te szkolenia.
Moim zdaniem warto również pomyśleć o odpowiednim oprogramowaniu. Z takich programów korzysta już chyba niemalże każda branża. Dopasowane do branży jak i indywidualnych potrzeb firmy oprogramowanie pozytywnie wpływa zarówno na funkcjonowanie danego przedsiębiorstwa, jak i jego kontrolę. Teraz już nawet w gabinecie lekarskim można spotkać się z takim oprogramowaniem. Tam popularność od jakiegoś czasu zyskuje Medchart, o którym wiele cennych informacji znajdziesz na stronie https://medchart.pl/kontakt .
Warto inwestować w rozwiązania, które usprawniają prace. Jednym z takich rozwiązań jest chociażby eNova, swoisty kombajn do obsługi przedsiębiorstwa. Sam program to jednak za mało, trzeba go dobrze wdrożyć i przeszkolić pracowników. Bardzo dobrą ofertę w tym zakresie ma http://www.vattax.pl/wdrozenia-i-szkolenia-z-enova-365/.
Moze nie innowacja, ale biurka z mozliwoscia elektrycznego podniesienai ta kzeby pracowac na stojąco sa napewno mile widziane.
_____________________________
http://bialystokbiurorachunkowe.pl/jak- ... nsowe.html
Trzeba będzie tu zainwestować w nowoczesny sprzęt do biur. To na pewno będzie bardzo potrzebne do prowadzenia swojego biznesu. Sporo rzeczy można przez internet znaleźć. Na stronie https://www.import-maszyn.eu znajdziecie właśnie sklep internetowy z takimi propozycjami.
My w ogóle w firmie trochę nowości wprowadziliśmy, między innymi nowy hosting - https://www.nazwa.pl/ dzięki czemu strona firmowa o wiele lepiej działa i bardziej przyciąga klientów.
Tutaj https://totalsec.pl/kontakt/ macie kontakt do firmy, która specjalizuje się w kompleksowych remontach biur . Jeśli chcecie zmienić wnętrze biura i dopasować je do swoich potrzeb, to na pewno warto zdecydować się na realizację fit out. Koniecznie pomyślcie na ten temat.
Nie wiem czy można to zaliczyć do innowacji, ale warto mieć w firmie taki program jak teamviewer,tu cały jego opis https://www.vebo.pl/team-viewer , ale tak po krótce to umożliwia on nam zdalne sterowanie innymi komputerami z innego komputera. Bardzo fajna opcja, szczególnie jak ktoś też pracuje w terenie.
Jedno jest pewne, teraz w biurze niezbędna jest niszczarka bo nie wszystkie dokumenty wolno firmom przechowywać i muszą je zniszczyć po pewnym czasie. Jeśli nie chcesz inwestować w taki sprzęt możesz go te wypożyczyć od firmy Avarus
A tutaj http://www.remontbiura.warszawa.pl/mode ... -warszawa/ już zaglądaliście? Jeśli nie, to myślę, że warto. Jest tam bowiem namiar na firmę, która zajmuje się modernizacją biur. Dzięki temu można sprawić, że wnętrze firmy będzie nie tylko innowacyjne, ale przede wszystkim oryginalne.
Polecam sprawdzić ofertę kancelarii https://www.masterbill.com.pl/oferta/au ... -i-prawny/ jeżeli potrzebny Wam w firmie audyt księgowy to ja z czystym sumieniem polecam. Wykonali taki audyt u mnie i dzięki temu księgowość teraz jest jeszcze lepsza niż była przedtem.
Zennbruks pisze: ↑22 lis 2019, 18:04
Trzeba będzie tu zainwestować w nowoczesny sprzęt do biur. To na pewno będzie bardzo potrzebne do prowadzenia swojego biznesu. Sporo rzeczy można przez internet znaleźć. Na stronie https://www.import-maszyn.eu znajdziecie właśnie sklep internetowy z takimi propozycjami.
Jak o sprowadzaniu zza granicy mowa to może polecicie mi jakis import z chin firma potrzbuje wsparcia, gdyz nie mam doswiadczenia na rynkach azjatyzkich
Ja chętniej inwestuję w innowacje! Dla mnie projektowanie responsywnych serwisów internetowych okazało się dobrym posunięciem. Zbieram większy ruch; mój sklep radzi sobie świetnie wśród młodszych odbiorców. Sprawdźcie sobie w tym wpisie: https://www.promoagency.pl/blog/rwd-5-p ... ego-zadbac. Mnie przekonali i, co najważniejsze, przed słowami idą efekty!
Na pewno trzeba będzie postawić na nowoczesny sprzęt, to jest oczywiście bardzo ważne. Zadbajcie i o mniejsze rzeczy, akcesoria biurowe. Sprawdźcie sobie tu może propozycje od https://www.import-maszyn.eu Mają tu urządzenia biurowe w dobrych cenach. Zapoznajcie się z ich ofertą
Myślę że w każdym biurze i firmie także urzędzie gdzie są duże ilości gotówki przyda się taki sterylizator https://avarus.pl/produkt/plasma-money- ... or-m-care/ do pieniędzy
Nasze biuro też jest innowacyjne, ale korzystamy też z tradycyjnych rozwiązań, które są naszym zdaniem ponadczasowe na przykład na ścianach mamy powieszone tablice magnetyczne, które przydają się wtedy, kiedy jest u nas jakieś szkolenie lub zebranie Widziałam, że takie tablice można niedrogo zamówić na przykład w sklepie internetowym https://tablice-magnetyczne.com/tablice ... ne-180x120. Polecam więc się tam rozejrzeć
Hmm, u nas bardzo dobrze sprawdzają się wycieraczki systemowe wewnętrzne i zewnętrzne. Pracujemy z klientem, a z pogoda jest równie, a takie wycieraczki od producenta Unimat z Poznania https://www.wycieraczki.info/ super się u nas sprawdzają. Są dobre jakościowo, wyglądają elegancko, no i są w dobrej cenie, polecam gorąco.
Na pewno w biurze firmowym niezbedne bedzie stale, szybkie oraz niezawodne łącze do internetu, a takze siec firmowa - o tych samych parametrach. Mozna zakupic taki sprzet - tak zwany sprzet fastethernet np tutaj: https://sklep.comel-it.com/fastethernet
Tak zbudowana siec firmowa - bedzie niezawodna, bezpieczna oraz stabilna. A to teraz - podstawa do dzialan i do pracy w kazdej firmie!
Innowacyjnym rozwiązaniem na pewno będzie enova, system ułatwiający pracę w przedsiębiorstwie. Dokładniej, jest to program księgowy dający doskonałe możliwości w zakresie raportowania i kontroli biznesu. Warto zapisać się też na enova szkolenia, by móc lepiej się nim posługiwać. Więcej informacjo znajdziecie tutaj https://www.vattax.pl/wdrozenia-i-szkol ... enova-365/.
Jak otwierasz magazyn to nie zapomnij o podstawowych rzeczach potrzebnych w każdej firmie czyli kasie fiskalnej i terminalu płatniczym. Oczywiście trzeba je zamówić u dobrego dostawcy który posiada także zaplecze serwisowe. Taką firmą jest https://www.centrumkas.pl/ które ma wieloletnie doświadczenie w tej branży i szeroką gamę produktów więc nie zawiedzie.
Warto także pomyśleć o odpowiedniej aranżacji takiego miejsca,szczególnie jesli prowadzimy sklep. Firma Ergostore https://ergostore.pl/kontakt/ zajmuje się produkcją mebli i profesjonalną aranżacją takich powierzchni. Wnętrza powinny być tematycznie związane z naszymi produktami, bo to najbardziej przyciąga uwage klientów także w takim biurze warto postawić na takie rozwiązanie Produkcja mebli sklepowych oraz aranżacja to ich specjalność
Zajrzyj w tym celu do salonu https://www.vox.pl/dip-salon-lublin-sal ... tro-2--191. Każde biuro powinno posiadać odpowiednie drzwi zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne.
Innowacja w biurze to przede wszystkim dopasowanie go do konkretnych potrzeb oraz oczekiwań w obrębie jakości i stworzenia przestrzeni idealnie dopasowanej. Polecam zatem zajrzeć na stronę https://papierowo.pl/blog/gabinet-w-domu-czyli-home-office-w-najlepszym-wydaniu i zainspirować się ich pomysłami na domowe biuro.
U nas w firmie biuro ma bardzo dużo na głowie no i staramy się jak najbardziej im to ułatwić. Na ich barkach jest między innymi zarządzanie handlowcami i mają do tego specjalne programy dzięki czemu wszystko jest na tip top
A jak chodzi o meble biurowe to gdzie zamawiacie? Moje miasto to Katowice jest sporo ofert takich jak https://nonameoffice.pl/ pytanie tylko czym kierować się przy wyborze?
Może jakieś zmiany aranżacyjne? Fit out biura to dobry pomysł. Przygotowanie przestrzeni przyjaznej pracy może znacznie zwiększyć efektywność pracowników. Poczytajcie sobie na https://mikomaxsmartoffice.com/pl/blog/ o różnych rozwiązaniach stosowanych w biurach, nie tylko o nowoczesnych meblach biurowych, także i o takich rozwiązaniach jak strefy relaksu, budki telefoniczne dla biur i wiele innych rozwiązań. Teraz trzeba wprowadzać takie, które umożliwią zachowanie dystansu w firmie.
Jak masz własny biznes to musisz zakupić do biura niszczarki https://niszczeniedokumentow.eu/ bo będą niezbędne prędzej lub później. Oczywiście jeśli nie chcesz niszczyć je sam to możesz zlecić to także im bo mają taką usługę. Na pewno ją przeprowadzą zgodnie z przepisami a ty będziesz spać spokojnie.
Zmniejszyć koszty stałe można też przez wymianę oświetlenia w biurze na przykład na świetlówki LED: http://swiatlolux.pl/zrodla-swiatla/swietlowki-led My właśnie się przymierzamy do takiej wymiany. W biurze na kilkanaście osób koszty nowych świetlówek LED powinny ma się zwrócić w około 4-5 miesięcy.
W biurach od jakiegoś czasu wprowadza się usprawnienia pracy. Wiadomo, że muszą one być dopasowane do wymogów branży. Jeśli chodzi o call center to są oprogramowania, które naprawdę usprawnią pracę w tym zakresie . Program do obsługi call center może zastąpić pracę człowieka z określonych czynnościach. Taki bot głosowy za pomocą mowy naturalnej wesprzeć może system call center. Moim zdaniem temat godny zainteresowania.
Może ekspres do kawy nie jest innowacją w biurze, ale wciąż nie każda firma go posiada. Nie wiem, czy słyszeliście o opcji wynajmu ekspresu do biura czy też dostawie kawy do biura? Bardzo fajne, wygodne rozwiązanie. Szkoda, że tak mało firm nie jest do niego przekonana :/
Jeśli od siebie mogę polecić firmę, która profesjonalnie i od lat zajmuje się wdrażaniem sklepów w branży e-commerce, to myślę, że śmiało mogę polecić tę firmę: https://prestashow.pl/ . Mają naprawdę ciekawą ofertę i spory wachlarz ofertowy . Dlatego ich polecam.
Może jakieś zmiany aranżacyjne? Fit out biura to dobry pomysł. Przygotowanie przestrzeni przyjaznej pracy może znacznie zwiększyć efektywność pracowników. Poczytajcie sobie na https://mikomaxsmartoffice.com/pl/blog/ o różnych rozwiązaniach stosowanych w biurach, nie tylko o nowoczesnych meblach biurowych, także i o takich rozwiązaniach jak strefy relaksu, budki telefoniczne dla biur i wiele innych rozwiązań. Teraz trzeba wprowadzać takie, które umożliwią zachowanie dystansu w firmie.
Warto na pewno sprawić, aby biuro było funkcjonalne. Dzięki temu pracownikom będzie się znacznie lepiej pracować, a wykonywanie zadań będzie znacznie bardziej wydajne. Tutaj http://fitout.warszawa.pl sobie zerknijcie. Macie tam bowiem namiar na firmę remontową, która specjalizuje się w realizacjach fit out powierzchni biurowych.
Prowadząc firmę warto jest zainwestować w monitory do biura (https://alstor.pl/produkty/monitory-biurowe/), które będzie można połączyć w stanowiska wielomonitorwe lub będą nadawały się do podłączenia do laptopów. Tworząc stanowiska wielomonitorowe nie raz można napotkać plątaninę kabli, a dzięki monitorom dostosowanym do tego unikamy zbędnych kabli, dzięki czemu stanowisko wygląda estetycznie oraz jest bezpieczniejsze.
W każdej firmie z pewnością przyda się specjalistyczna szafa pancerna, w której można bezpiecznie przechowywać ważną dokumentację, na przykład tego typu https://sejfexpert.pl/szafa-pancerna-na-dokumenty. Kupowałam w tym sklepie kiedyś kasetkę na pieniądze i była świetnie wykonana.
Dobrym rozwiązaniem dla każdego biura jest regularne zlecenie dezynfekcji pomieszczeń, zwłaszcza w dobie pandemii koronawirusa. Kiedy pierwszy raz przygotowywałam się do tej usługi, za bardzo nie wiedziałam na co zwrócić uwagę, o co zapytać. Poszukałam pomocy w internetach i tak trafiłam na ten tekst: https://brawent.pl/dezynfekcja-pomieszczen-poznan/. Jak dla mnie kopalnia wiedzy, można się podciągnąć w tym temacie. Usługę zleciłam i już wiele dezynfekcji za nami.
Od siebie mogę wam wszystkim serdecznie polecić bardzo dobrą firmę https://goidea.pl/filemaker.php gdzie znajdziecie naprawdę świetne rozwiązania dla waszych firm. Polecam każdemu, kto chce unowocześnić jakikolwiek system informatyczny w waszej firmie. Polecam wam wszystkim sprawdzić co i jak bo moim zdaniem warto, dajcie znać co i jak
Radzę zerknąć sobie tutaj https://fordata.pl/co-to-jest-virtual-d ... -wiedziec/ i poczytać co to jest virtual data room. Jest tam wiele ciekawych i praktycznych informacji, które mogą się przydać i to nie tylko w podjęciu ostatecznej decyzji, ale również co do użytkowania tego typu rozwiązania. Myślę, że warto się tam na spokojnie rozejrzeć.
A jakie macie oświetlenie w swoich biurach? Macie może plafoniery ? To takie lampy na sufit https://sklep.bestlighting.pl/Plafoniery-sufitowe-LED Jeśli tak to podeślijcie mi jakieś zdjęcia. Ja ciągle nie mogę się zdecydować, a mam duże pomieszczenia do oświetlenia.
Innowacje powinny być wprowadzane w różnych działach w firmie, nie tylko w biurze. Teraz trzeba usprawniać pracę w każdym dziale. Nowe technologie już od jakiegoś czasu sporo zyskują na popularności. Mnie bardzo na takich właśnie rozwiązaniach zależało i skorzystałem z takiego, jakim jest Bot do reklamowania . To wirtualny asystent, który został stworzony do telefonicznego kontaktowania się z konsumentem czyli naszym klientem.
Heluś pisze: ↑17 mar 2021, 13:35
W każdej firmie z pewnością przyda się specjalistyczna szafa pancerna, w której można bezpiecznie przechowywać ważną dokumentację,
Nieraz nawet takie zabezpieczenia nie uchronią przed utratą poufnych danych bo są jeszcze telefony i komputery, które warto zabezpieczyć dobrą aplikacją i komunikatorem takiem o którym tu https://avlab.pl/wszystko-co-musicie-wi ... messenger/ mowa
Na pewno dobrej jakości materiały biurowe, to podstawa. Warto zawsze stawiać na praktyczne i funkcjonalne rozwiązania, które będą idealnie dopasowane do naszych potrzeb. Na tej stronie https://www.biurfan.pl/klipy-i-spinacze-biurowe-cat-347 warto się rozejrzeć. Propozycji jest naprawdę sporo.
Ciekawą opcją na urozmaicenie pracy i wprowadzenie innowacji do biura są cykliczne szkolenia online. Pomaga to podnoszeniu kwalifikacji i umiejętności pracowników oraz integruje wewnętrznie firmę. Warto zajrzeć na kursexcel.pl i zainteresować się każdym poziomem zaawansowania.
Bardzo ważne jest planowanie operacyjne, by było skuteczne i efektywne. Na https://entra-group.eu/oferta/model-by- ... peracyjne/ można zobaczyć model i zacząć działać w tym kierunku. To wbrew pozorom jest bardzo ważne w każdej firmie czy biurze.
A nie myślałeś nad zmianą biura? Bardzo nowoczesne lokale w tak naprawdę w każdym większym mieście w Polsce znajdziesz na https://www.officelist.pl/. Jest w czym wybierać, biur jest bardzo dużo, a obecnie ceny są naprawdę przystępne. Może to bardziej będzie Ci się kalkulować, ale to zależy czy obecnie też użytkujesz biuro i gdzie jest zlokalizowane
Najważniejszą rzeczą stanowiącą o pracy w biurze jest komputer. Owszem, w biurze dalej mamy mnóstwo różnych dokumentów ale przechodzą one powoli w sferę wirtualną. Wiele dokumentów osadza się w sieci by móc mieć do nich dostęp z dowolnego miejsca na świecie , gdzie mamy dostęp do internetu.Ostatnio powstała polska chmura , która wyszła na przeciw polskim przedsiębiorcom .Obecnie Polską Chmurę tworzy 11 firm – aktywnych współtwórców rynku cyfrowego, którzy zdecydowali się działać razem, w celu wypracowania najlepszych praktyk dla rynku chmurowego.
Ostatnio sporo szukałem w Internecie informacji na ten temat, i udało się rozwiać wątpliwości. Już nie musisz błądzić i tracić czas na szukanie odpowiedzi na twoje pytania, bo zrobiłem to za Ciebie! Wystarczy że wejdziesz w tę stronę www a dowiesz się więcej ... http://insiemepolska.pl/ozonowanie/
Na pewno systemy zabezpieczeń dla firm to świetny pomysł na to, aby zadbać o bezpieczeństwo naszej firmy. To bardzo ważna kwestia, aby Twoje działania firmowe były pewne. Bardzo istotne w tym wypadku wydaje się zadbanie o tę kwestię, dlatego też polecam skorzystać pomocy specjalistów z firmy https://ezt.pl/uslugi/systemy-zabezpiec ... hnicznych/ którzy na pewno zadbają o ten aspekt
Można również skonsultować ofertę na stronie https://zgoda.net/ . Ogólnie firma ta ma bogate doświadczenie w dziedzinie usług informatycznych, co zapewnia klientom wysoką jakość świadczonych usług.
My planujemy właśnie w najbliższym czasie postawić na ozonowanie pomieszczeń dla firm i słyszeliśmy sporo dobrego na temat Airozone, więc może akurat to by była dla nas udana współpraca. Co wy o tym w ogóle sądzicie?
Obowiązek rejestracji w BDO dotyczy przedsiębiorców, którzy wytwarzają odpady, a także tych, którzy zajmują się ich transportem lub przetwarzaniem. W szczególności obejmuje to firmy zajmujące się budownictwem, produkcją czy handlem. https://obslugabdo.pl/bdo-logowanie-jak ... zalogowac/